Mat

Har som sagt skrivit en lista på de saker jag inte bör äta på vardagarna, (mina svagheter) och det är:
- Godis
- Chips
- Choklad
- Läsk/saft
- Vitt bröd
- För mycket pasta/ris

På helgerna "får" jag inte äta så himla mycket socker heller helst, utan om vi ska ha myskväll så kan jag äta lite popcorn/jordnötter och dricka isvatten (är faktiskt riktigt gott) och kanske dricka en cola zero (som inte är så himla nyttig men ändå).

Sen ska jag:
-äta mindre portioner
-dricka mer vatten även dricka 1-2 glas innan varje måltid. (hjälper mot hungern)
-äta lite mindre kolhydrater (lagom är bäst)
-träna minst 4 gånger i veckan till och börja med.

Kan tyvärr inte träna på dagarna/morgonen då vårt gym inte har barnpassning på barn under 4 år.. Så kan bara träna på kvällarna efter 17 då Jonte kommer hem ifrån jobbet och kan ta barnen.
MEn det borde väl inte göra så stor skillnad?
Jag kan ju gå ut och gå promenader/pws på dagarna med barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0